Søk i Fastlegeregister er nå klart til bruk
Vi har implementert Fastlegesøk til alle brukere, skulle det ikke fungere for din virksomhet, må den ansvarlige for klinikken anmode om tilgang. Anmodningen gjøres på mail til kundesenter@nhn.no.
Slik bruker søker du etter pasientens fastlege:
Fra pasientens journal går du inn på "hamburgermenyen"
Deretter velger du knappen "Søk etter fastlege"
Trykk deretter på "Finn pasientens fastlege"
5 min forsinkelse av SMS til pasient
Når du setter inn en pasient i timeboken, vil det gå 5 min før vi varsler Helsenorge om dette. Dette for at pasienter som settes inn feil kan nås å rettes, uten av pasienten behøver å få SMS.
Til våre brukere som ikke er fastleger er det lagt inn at SMS går ca hvert 15 min, og da rekker man som regel å rette opp i kalenderen ved feil før pasient får SMS om timen som kanskje skulle vært en beskjed til legen.
e-resept status
Vi har nå jobbet tett med NHN gjennom hele uken, og på mandag skal vi levere testrapport for alle de 300 punktene NHN har krevd vi skal ha oppfyllt. Når direktoratet har gjennomgått testrapporten som er knyttet til disse 300 punktene, vil akseptansen settes opp. Både vi og NHN jobber på spreng for at vi skal få e-resept ut til dere.
/Team Pridok
|